wtorek, 25 maja 2021

 

26 maja DZIEŃ MATKI



"WSZYSTKIE MOJE MAMY" - Renata Piątkowska

"Mama zdobywała czasem kawałek chleba, kilka ziemniaków albo buraki, ale najczęściej budziliśmy się i zasypialiśmy głodni. [...] - Jedzcie sami, ja nie mam apetytu - mówiła. - Jak to możliwe? - spytałem Chanę. - Kiedyś widziałem, jak mama się myje w miednicy koło pieca. Jest taka chuda, że można policzyć wszystkie jej kosteczki. [...] - Wiesz, synku, tak naprawdę to nie nazywasz się Szymon, tylko Staś. Zapamiętaj, jesteś Stanisławem, Staszkiem - powtarzała. - A na nazwisko masz Kalinowski. [...] - No idź już, idź. syneczku. - Wyciągnęła ręce i objęła mnie tak mocno, aż trochę bolało.[...] obawiałem się, że jak zdradzę im moją tajemnicę, to znowu będą kłopoty i będę musiał zamieszkać w innym domu, z nową mamą. No, a ile można mieć mam? Obliczyłem, że mam już cztery. Tę prawdziwą, która została w getcie, mamę Marię z Warszawy, teraz mamę Anię i mamę Irenę, która cały czas mi pomagała" [...]

Wzruszająca książeczka, m.in. o Irenie Sendlerowej, o wojnie, o Szymonie, i o matczynej miłości. Nikt tak nie kocha jak matka, więc podziękujcie swoim MAMOM i uściśnijcie je mocno!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz